Ενας λαμπρός επιστήμονας, ένας σεμνός κομμουνιστής | ΙΣΤΟΡΙΑ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Ο Ν. Κιτσίκης, αν και βρέθηκε από τα χρόνια της Κατοχής δίπλα στο επαναστατικό κίνημα της χώρας, εντάχθηκε σ’ αυτό μετά την απελευθέρωση. «Δεν είμαι παλιός μαρξιστής – έγραφε σε μια αυτοβιογραφική του μαρτυρία5. Δεν πήρα μέρος στη γένεση του σοσιαλισμού στην Ελλάδα, στους αγώνες της εργατικής τάξεως για την απελευθέρωσή της… Μόνο το 1945 ύστερα από την απόλυσή μου από καθηγητής και πρύτανης του Πολυτεχνείου για τα κοινωνικά και πολιτικά μου φρονήματα… απέκτησα φρονήματα… Δάσκαλοί μου, διαφωτιστές μου ήσαν τα υπέροχα παιδιά του Πολυτεχνείου, που βασανίστηκαν, φυλακίστηκαν, σκοτώθηκαν, αλλά δε λύγισαν…».

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος επιστήμονας τέθηκε σε διαθεσιμότητα για τα πολιτικά του φρονήματα στις 29 Μάη του 1945 και απολύθηκε στις 27 Οκτώβρη του 1946. Το Νοέμβρη του 1947 συνελήφθη για την κομμουνιστική της δράση η σύζυγός του Μπεάτα, η οποία πέρασε από στρατοδικείο και καταδικάστηκε σε θάνατο. Τότε ο Ν. Κιτσίκης ξεκίνησε έναν αγώνα για τη διάσωσή της, που κράτησε μέχρι το 1951, οπότε και πέτυχε την απελευθέρωσή της.

via Ενας λαμπρός επιστήμονας, ένας σεμνός κομμουνιστής | ΙΣΤΟΡΙΑ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ.

Both comments and trackbacks are currently closed.
